Thursday, August 9, 2018

Sheet Music – Khronokrator, a new composition by Efrén López Sanz





ENG / CAT / ESP
Khronokrator, a new composition (3 pages) for hurdy gurdy to be included soon in the first album of our electric project EAR, featuring Adrian Perales on drums and Raül Bonell (Kavstik Kurva) on Warr guitar.
The tune is written following the rhythmic cicle of the Bulgarian dance "Kopanitsa" (11/8 divided 2+2+3+2+2) with some variations here and there (3+3+3+2 and others), although keeping always subjacent the initial 11 beats pattern.
It modulates between several modes in different keys (you'll find them written on every change: RE, MI, DO, SOL), , thus it's virtually imposible to change the drones for all them that quickly since all the melodies are very busy. To solve that, I play a bass line using a MIDI foot keyboard and my own drone samplers. Enjoy!

Khronokrator, una nova composició (3 pàgines) per a viola de roda que s'inclourà aviat en el primer àlbum del nostre projecte elèctric EAR, amb Adrian Perales a la bateria i Raül Bonell (Kavstik Kurva) a la Warr guitar.
La melodia està escrita seguint el cicle rítmic de la dansa búlgara "Kopanitsa" (11/8 dividit 2+2+3+2+2) amb algunes variacions ací i allà (3+3+3+2 i d'altres), tot i que manté sempre subjacent el patró inicial d'onze temps.
Modula entre diversos modes en diferents tonalitats (els trobareu escrits a cada canvi:RE, MI, DO i SOL), per la qual cosa és pràcticament impossible canviar els bordons a temps, ja que totes les melodies són prou complexes. Per tal de resoldre aquest problema, toque la línia de baixos amb un teclat MIDI de peu i els meus propis samples de bordons. Bon profit!

Khronokrator, una nueva composición (3 páginas) para zanfona que pronto se incluirá en el primer álbum de nuestro proyecto eléctrico EAR, con Adrian Perales a la batería y Raül Bonell (Kavstik Kurva) en la Warr guitar.
La melodía está escrita siguiendo el ciclo rítmico de la danza búlgara "Kopanitsa" (11/8 dividido 2+2+3+2+2) con algunas variaciones aquí y allá (3+3+3+2 y otras), aunque mantiene siempre subyacente el patrón inicial de once tiempos.
Modula entre varios modos en diferentes tonalidades (las encontraréis escrites an cada cambio:RE, MI, DO y SOL), por lo que es prácticamente imposible cambiar los bordones a tiempo, ya que todas las melodías son bastante complejas. Para resolver este problema, toco la línea de bajos con un teclado de pie MIDI y mis propios samples de bordones. ¡Espero que la disfrutéis!


NOTE: the album is still being recorded, and will be released when its ready!

facebook post


No comments:

Post a Comment